نماز امام زمان

۲۸۰ بازديد

 نماز حضرت صاحب الزَّمان عَجَّلَ‏ اللَّهُ تَعالى‏ فَرَجَهُ‏ الشريف - حتما بخوانيد ((پست ثابت))

دسته بندي : نماز حضرت صاحب الزَّمان (عج) ،

 

 دو ركـعت است مى‏خوانى درهر ركعت سوره حَمْد را تا اِيَّاكَ نَعْبُدُ وَاِيَّاكَ نَسْتَعينُ و چون به اين آيه رسـيـدى آنـرا صـد مـرتـبـه مى‏گوئى و در مرتـبـه آخـر ســوره را تـمـام مى‏كنى پـس  قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ را يكبار مى‏خوانى و چون از نماز فارغ شدى اين دعا را مى‏خوانى:

 

 اَللّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ ضاقَتِ الأَرْضُ بِما

خدايا بلاء و گرفتارى بزرگ شد و درد پنهان آشكار گشت و پرده از روى كار برداشته شد و زمين با فراخيش تا آسمان بر ما تنگ شد

 

  وَسِعَتِ السَّمآءُوَ اِلَيْكَ يا رَبِّ الْمُشْتَكى‏ وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَةِ وَالرَّخآءِ

و شكوه ما اى پروردگار بسوى توست و اعتماد در سختى و آسانى بر تو است‏

 

 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ‏مُحَمَّدٍ الَّذينَ اَمَرْتَنا بِطاعَتِهِمْ وَعَجِّلِ اَللّهُمَ‏

خدايا درود فرست بر محمد و آل محمد آنان كه ما را به پيروى ايشان مأمور كردى و شتاب كن خدايا

 

  فَرَجَهُمْ بِقآئِمِهِمْ وَ اَظْهِرْ اِعْزازَهُ يا مُحَمَّدُ يا عَلىُّ يا عَلِىُّ يامُحَمَّدُ اِكْفِيانى‏

در فرج ايشان بوسيله قائمشان و عزتش را آشكار كن اى محمد اى على اى على اى محمد مرا كفايت كنيد

 

  فَاِنَّكُما كافِياىَ يا مُحَمَّدُ يا عَلىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اُنْصُرانى‏ فَاِنَّكُما ناصِراىَ‏

كه كفايت كننده‏ام شمائيد اى محمد و اى على، اى على و اى محمد مرا يارى كنيد كه ياور من شمائيد

 

  يامُحَمَّدُياعَلىُ‏ياعَلِىُ‏يامُحَمَّدُاِحْفَظانى‏فَاِنَّكُما حافِظاىَ يامَوْلاىَ ياصاحِبَ الزَّمانِ‏

اى محمد و اى على، اى على و اى محمد نگهداريم كنيد كه نگهدارم شمائيد اى مولاى من اى صاحب الزمان‏

 

  يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ 

اى مولاى من اى صاحب زمان اى مولاى من اى صاحب زمان پناه خواهم‏

 

  الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى‏ اَدْرِكْنى‏ اَدْرِكْنى‏ الأَمانَ الأَمانَ الأَمانَ‏

پناه خواهم پناه خواهم دريابم دريابم دريابم امانم ده امانم ده امانم ده‏

حتما بخوانيد و ما را هم دعا كنيد - التماس دعا

 اَللهُمَّ عَجِّل لِوَليِّكَ الفَرَج

كانال تلگرام سايت ما

۲۶۲ بازديد

ياران صاحب الزمان https://telegram.me/iranf22

 

ما رادر تلگرام دنبال كنيد 

مهدويت

۲۳۱ بازديد
يا امام زمان ....  امروز جمعه نيست ...    " آقاي " من ...   قرار نيست كه فقط غروبهاي " پنجشنبه " تا غروب " جمعه "   سراغت را بگيريم ...   قرار نيست فقط " جمعه ها " انتظار " ظهورت " را بكشيم ...   آري ...   " شنبه " هم مي شود از " دوريت " ناله سر داد ...   " يكشنبه " هم مي شود " انتظارت " را كشيد ...   " دوشنبه " هم مي شود دنبال " گمشده " گشت ...    " سه شنبه " هم مي شود با " آقا " درد دل كرد ...   " چهار شنبه " هم مي شود به خاطر " آقا " گناه نكرد ...   يا بن الحسن   دوريت " درد " بي " درمان " است    اي " پسر فاطمه "   امروز " جمعه " نيست اما ... " دلم " برايت " تنگ " است    السلام عليك يا ابا صالح المهدي ( عج )

شفا دادن چشم توسط امام عصر (عج)

۲۹۶ بازديد
شفا دادن چشم توسط امام عصر(عج)                               مرحوم ايت الله العظمي اراكي نقل كردند كه: آقاي سيد علي هاشمي بجنوردي كه از شاگردان خوش فهم من بود ومن از او خوشم مي امد مدت مديدي او را نديده و از او هم اطلاعي نداشتم .تا اينكه كنار مرقد مرحوم آقاي حاج شيخ عبدالكريم حائري با او برخورد كردم پس از احوالپرسي ايشان قضيه اي را نقل كرد و گفت:چندي پيش يكي از چشمانم عيبي پيدا كرد و دكتر تشخيص داد غده اي در مغز من به وجود آمده كه ميبايد كاسه سر برداشته شود. من از جريان خيلي بي تاب شدم بعضي از دوستان گفتند ذكر يونسيه با شرايط مخصوصي كه دارد در برآوردن حوايج خيلي موثر است.من به آن ذكر مداومت كردم تا اينكه يك روز پاي كرسي خوابيده بودم در عالم خواب قافله اي در هوا ديدم كه به طرف خانه خدا ميروند و در جلوي آن ها امام عصر (عج) سوار بر اسب است.وقتي كه به من رسيدند پيش خود گفتم : حالا به من توجه مي كنند ولي توجه نفرمودند و رد شدند.من شروع كردم به ناله و زاري واظهار تاثر از اينكه اما به من توجه نكردند .ناگهان ديدم امام برگشتند و انگشت مباركشان را بر چشم من نهادند.از خواب بيدار شدم متوجه شدم چشمم عيب و علتي ندارد.بعد از آن به دكتر مراجعه كردم پس از عكس و معاينه گفتند : اثري از غده هم در سر وجود ندارد. توجه: (كليه مطالب مندرج در اين پست برگرفته شده از كتاب روزنه هايي از عالم غيب مولف حضرت آيت الله سيد محسن خرازي ميباشد و انتشار آن توسط مسجد مقدس جمكران.)

دعاي فرج همراه معني

۳۵۹ بازديد

إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ

خدايا گرفتارى بزرگ شد، و پوشيده بر ملا گشت، و پرده كنار رفت، و اميد بريده گشت، و زمين تنگ‏ شد، و خيرات آسمان دريغ شد و پشتيبان تويى، و شكايت تنها به جانب تو است، در سختى و آساني تنها بر تو اعتماد است، خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانى كه اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به اين سبب مقامشان را به ما شناساندى، پس به حق ايشان به ما گشايش ده، گشايشى زود و نزديك‏ همچون چشم بر هم نهادن يا زودتر، اى محمّد و اى على، اى على و اى محمّد، مرا كفايت كنيد، كه تنها شما كفايت‏كنندگان منيد، و ياريام دهيد كه تنها شما ياريكنندگان منيد، اى مولاى ما اى صاحب زمان، فريادرس، فريادرس، فريادرس، مرا درياب، مرا درياب، مرا درياب، اكنون، اكنون، اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، اى مهربان‏ترين مهربانان به حق محمّد و خاندان پاك او.

ايت الله بهجت در مورد امام زمان ميفر مايند :

۳۷۵ بازديد

تكان ميخوري بگو يا صاحب الزمان،

 

مي نشيني بگو يا صاحب الزمان،

 

برميخيزي بگو يا صاحب الزمان،

 

صبح كه از خواب بيدار ميشوي مؤدب بايست و صبحت را با سلام به امام زمانت شروع كن و بگو آقا جان دستم به دامانت خودت ياري ام كن،

 

شب كه ميخواهي بخوابي اول دست به سينه بگذار و بگو"السلام عليك يا صاحب الزمان"بعد بخواب.

 

شب و روزت را به ياد محبوب سر كن كه اگر اينطور شد,شيطان ديگر در زندگي تو جايگاهي ندارد،ديگر نميتواني گناه كني،ديگر تمام وقت بيمه امام زماني...

 

و خود اميرالمؤمنين(ع) فرموده است: كه در حيرت دوران غيبت فقط كساني بر دين خود ثابت قدم مي مانند كه با روح يقين مباشر و با مولا و صاحب خود مأنوس باشن.

 

آيت الله بهجت

ويژگي ياران امام زمان از زبان رهبر

۴۰۱ بازديد

انتظار به معناي اين است كه ما بايد خود را براي سربازي امام زمان آماده كنيم ... سربازي منجي بزرگي كه ميخواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بين‌المللي مبارزه كند، احتياج به خودسازي و آگاهي و روشن‌بيني دارد...

 

 

 

« بسم الله الرحمن الرحيم »

 

 

 

 

 

*اين، آينده‌ي قطعي شماست

ملت ايران به فضل پروردگار، با هدايت الهي، با كمكهاي معنوي غيبي و با ادعيه‌ي زاكيه و هدايتهاي معنوي ولي‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامي را بار ديگر در عالم سربلند كند و كاخ با عظمت تمدن اسلامي را برافراشته نمايد. اين، آينده‌ي قطعي شماست. جوانان، خودشان را براي اين حركت عظيم آماده كنند. نيروهاي مؤمن و مخلص، اين را هدف قرار دهند.

بيانات در ديدار جمعي از ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا ۱۳۷۶/۰۵/۲۹

 

 

 

* امروز بايد در جهت حكومت امام زمان(ع) كار و تلاش كنيم

ما كه منتظر امام زمان هستيم، بايد در جهتي كه حكومت امام زمان(عليه الاف التحية و الثناء و عجل‌الله تعالي فرجه) تشكيل خواهد شد، زندگي امروز را در همان جهت بسازيم و بنا كنيم. البته، ما كوچكتر از آن هستيم كه بتوانيم آن گونه بنايي را كه اولياي الهي ساختند يا خواهند ساخت، بنا كنيم؛ اما بايد در آن جهت تلاش و كار كنيم.

مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و ميدانيم كه بزرگترين خصوصيت امام زمان(عليه‌الصلاةوالسلام) - كه در دعاها و زيارات و روايات آمده است - عدالت ميباشد: «يملأ الله به الارض قسطا و عدلا».

رابطه‌ي قلبي و معنوي بين آحاد مردم و امام زمان(عج) يك امر مستحسن، بلكه لازم و داراي آثاري است؛ زيرا اميد و انتظار را به طور دايم در دل انسان زنده نگه ميدارد.

بيانات در ديدار مسئولان و اقشار مختلف مردم ۱۳۶۸/۱۲/۲۲

 

 

*قبل از فرج، آسايش و راحت‌طلبي و عافيت نيست! 

شما جوانان عزيز كه در آغاز زندگي و تلاش خود هستيد، بايد سعي كنيد تا زمينه را براي آن چنان دوراني آماده كنيد، دوراني كه در آن، ظلم و ستم به هيچ شكلي وجود ندارد، دوراني كه در آن، انديشه و عقول بشر، از هميشه فعالتر و خلاقتر و آفريننده تر است، دوراني كه ملتها با يكديگر نمي جنگند، دستهاي جنگ افروز عالم همانهايي كه جنگهاي منطقه اي و جهاني را در گذشته به راه انداختند و مي اندازند ديگر نمي توانند جنگي به راه بيندازند، در مقياس عالم، صلح و امنيت كامل هست، بايد براي آن دوران تلاش كرد. قبل از دوران مهدي موعود، آسايش و راحت طلبي و عافيت نيست. در روايات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان مي شويد، فشار داده مي شويد. امتحان در كجا و چه زماني است؟ آن وقتي كه ميدان مجاهدتي هست. قبل از ظهور مهدي موعود، در ميدانهاي مجاهدت، انسانهاي پاك امتحان مي شوند. در كوره هاي آزمايش وارد مي شوند و سربلند بيرون مي آيند و جهان به دوران آرماني و هدفي مهدي موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزديكتر مي شود، اين، آن اميد بزرگ است، لذا روز نيمه شعبان، روز عيد بزرگ است.

بيانات در ديدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰

 

* زمينه ظهور را بايد با حاكميت قرآن و اسلام آماده كرد

انتظار، يعني دل سرشار از اميد بودن نسبت به پايان راه زندگي بشر. ممكن است كساني آن دوران را نبينند و نتوانند درك كنند - فاصله هست - اما بلاشك آن دوران وجود دارد؛ لذا تبريك اين عيد - كه عيد اميد و عيد انتظار فرج و گشايش است - درست نقطه‌ي مقابل آن چيزي است كه دشمن ميخواهد به وجود بياورد.

ما آن وقتي ميتوانيم حقيقتاً منتظر به حساب بياييم كه زمينه را آماده كنيم. براي ظهور مهدي موعود(ارواحنافداه) زمينه بايد آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل كردن به احكام اسلامي و حاكميت قرآن و اسلام است... اولين قدم براي حاكميت اسلام و براي نزديك شدن ملتهاي مسلمان به عهد ظهور مهدي موعود (ارواحنافداه و عجل‌الله‌فرجه)، به‌وسيله‌ي ملت ايران برداشته شده است؛ و آن، ايجاد حاكميت قرآن است.

بيانات در ديدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰

 

 

 

* اگر به سمت صلاح نزديك بشويم ظهور نزديك خواهد شد

شما مردم عزيز – بخصوص شما جوانها – هر چه كه در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و كسب صلاحيتها در وجود خودتان بيشتر تلاش كنيد اين آينده را نزديكتر خواهيد كرد، اينها دست خود ماست اگر ما خودمان را به صلاح نزديك كنيم، آن روز نزديك خواهد شد همچنان كه شهداي ما با فدا كردن جان خودشان آن روز را نزديك كردند، آن نسلي كه براي انقلاب آن فداكاريها را كردند، با فداكاريهاي خودشان آن آينده را نزديكتر كردند هر چه ما كار خير و اصلاح دروني خود و تلاش براي اصلاح جامعه انجام بدهيم آن عاقبت را دايما نزديكتر مي كنيم.

بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم در سالروز ميلاد خجسته امام زمان(عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲

 

 

 

* فقط نشستن و اشك ريختن فايده ندارد!

درس ديگر اعتقاد به مهدويت و جشنهاي نيمه‌ي شعبان براي من و شما اين است كه هر چند اعتقاد به حضرت مهدي ارواحنافداه يك آرمان والاست و در آن هيچ شكي نيست؛ اما اين آرماني است كه بايد به دنبال آن عمل بيايد. انتظاري كه از آن سخن گفته‌اند، فقط نشستن و اشك ريختن نيست.

بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه‌ي شعبان در مصلاي تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰

 

 

 

* ما بايد خود را براي سربازي امام زمان آماده كنيم

انتظار به معناي اين است كه ما بايد خود را براي سربازي امام زمان آماده كنيم ... سربازي منجي بزرگي كه ميخواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بين‌المللي مبارزه كند، احتياج به خودسازي و آگاهي و روشن‌بيني دارد... ما نبايد فكر كنيم كه چون امام زمان خواهد آمد و دنيا را پر از عدل و داد خواهد كرد، امروز وظيفه‌اي نداريم؛ نه، بعكس، ما امروز وظيفه داريم در آن جهت حركت كنيم تا براي ظهور آن بزرگوار آماده شويم. اعتقاد به امام زمان به معناي گوشه‌گيري نيست... . امروز اگر ما ميبينيم در هر نقطه‌ي دنيا ظلم و بي‌عدالتي و تبعيض و زورگويي وجود دارد، اينها همان چيزهايي است كه امام زمان براي مبارزه با آنها مي‌آيد. اگر ما سرباز امام زمانيم، بايد خود را براي مبارزه با اينها آماده كنيم.

بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه‌ي شعبان در مصلاي تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰

 

 

 

* بزرگترين وظيفه‌ي منتظران

بزرگترين وظيفه‌ي منتظران امام زمان اين است كه از لحاظ معنوي و اخلاقي و عملي و پيوندهاي ديني و اعتقادي و عاطفي با مؤمنين و همچنين براي پنجه درافكندن با زورگويان، خود را آماده كنند. كساني كه در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شركت ميكردند، منتظران حقيقي بودند. كسي كه وقتي كشور اسلامي مورد تهديد دشمن است، آماده‌ي دفاع از ارزشها و ميهن اسلامي و پرچم برافراشته‌ي اسلام است، ميتواند ادعا كند كه اگر امام زمان بيايد، پشت سر آن حضرت در ميدانهاي خطر قدم خواهد گذاشت. اما كساني كه در مقابل خطر، انحراف و چرب و شيرين دنيا خود را ميبازند و زانوانشان سست ميشود؛ كساني كه براي مطامع شخصي خود حاضر نيستند حركتي كه مطامع آنها را به خطر مياندازد، انجام دهند؛ اينها چطور ميتوانند منتظر امام زمان به حساب آيند؟ كسي كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‌هاي صلاح را آماده سازد و كاري كند كه بتواند براي تحقق صلاح بايستد.

بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه‌ي شعبان در مصلاي تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰

 

 

 

* معناي انتظار فرج، انتظار گشايش در گرفتاري عمومي بشريت است

معناي انتظار فرج به عنوان عبارة أخراي انتظار ظهور، اين است كه مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل‌بيت(عليهم السلام) وضعيتي را كه در دنياي واقعي وجود دارد، عقده و گره در زندگي بشر ميشناسد. واقعِ قضيه هم همين است. منتظر است كه اين فروبستگىِ كار بشر، اين گرفتاري عمومي انسانيت گشايش پيدا بكند. مسئله، مسئله‌ي گره در كار شخص من و شخص شما نيست. امام زمان (عليه الصلاة و السلام) براي اينكه فرج براي همه‌ي بشريت به وجود بياورد، ظهور ميكند كه انسان را از فروبستگي نجات بدهد؛ جامعه‌ي بشريت را نجات بدهد؛ بلكه تاريخ آينده‌ي بشر را نجات بدهد.

... انتظار فرج يعني قبول نكردن و رد كردن آن وضعيتي كه بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگي انسانيت حاكم شده است. اين معني انتظار فرج است.

بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به‌مناسبت نيمه‌ي شعبان ۱۳۸۷/۰۵/۲۷

 

* انتظار حركت است، سكون نيست

انتظار فرج، انتظار دست قاهر قدرتمند الهي ملكوتي است كه بايد بيايد و با كمك همين انسانها سيطره‌ي ظلم را از بين ببرد و حق را غالب كند و عدل را در زندگي مردم حاكم كند و پرچم توحيد را بلند كند؛ انسانها را بنده‌ي واقعي خدا بكند. بايد براي اين كار آماده بود... انتظار معنايش اين است. انتظار حركت است؛ انتظار سكون نيست؛ انتظار رها كردن و نشستن براي اينكه كار به خودي خود صورت بگيرد، نيست. انتظار حركت است. انتظار آمادگي است... . انتظار فرج يعني كمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براي آن هدفي كه امام زمان (عليه الصلاة والسلام) براي آن هدف قيام خواهد كرد، آماده كردن. آن انقلاب بزرگ تاريخي براي آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ايجاد عدل و داد، زندگي انساني، زندگي الهي، عبوديت خدا؛ اين معناي انتظار فرج است.

بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به‌مناسبت نيمه‌ي شعبان ۱۳۸۷/۰۵/۲۷

 

 

 

* زمينه ظهور درصورت پيروزي ملت ايران آماده ميشود

امروز مسير تاريخ، مسير ظلم است؛ مسير سلطه‌گري و سلطه‌پذيري است؛ يك عده در دنيا سلطه‌گرند، يك عده در دنيا سلطه‌پذيرند. اگر حرف شما ملت ايران پيش رفت، اگر شما توانستيد پيروز شويد، به آن نقطه‌ي موعود برسيد، آن وقت مسير تاريخ عوض خواهد شد؛ زمينه‌ي ظهور ولى‌امر و ولى‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنيا وارد يك مرحله‌ي جديدي خواهد شد. اين بسته به عزم امروز من و شماست، اين بسته به معرفت امروز من و شماست.

بيانات در ديدار مردم قم ۱۳۹۱/۱۰/۱۹

 

 

 

* زندگي اصلي بشر از دوران ظهور آغاز مي‌شود

بشريت دارد همين‌طور اين راه را طى ميكند تا به اتوبان برسد؛ اين اتوبان، دورانِ مهدويت است، دوران ظهور حضرت مهدى (سلام الله عليه) است. اين‌جور نيست كه وقتى به آنجا رسيديم، يك حركت دفعى انجام بگيرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا يك مسير است. در واقع بايد گفت زندگى اصلى بشر و حيات مطلوب بشر از آنجا آغاز ميشود و بشريت تازه مى‌افتد در راهى كه اين راه يك صراط مستقيم است و او را به مقصد آفرينش ميرساند؛ «بشريت» را ميرساند، نه آحادى از بشريت را، نه افراد را، مجموعه‌ها را ميرساند.

بيانات در ديدار پژوهشگران و كاركنان‌ مؤسسه «دارالحديث» و پژوهشگاه «قرآن و حديث» ۱۳۹۳/۰۳/۲۱

 

برگرفته از:Khamenei.ir